השרה גילה גמליאל ביקרה בבעלזא ויצאה נרגשת: "זו ציונות אמיתית"

ישראל פריי 1 Comment on השרה גילה גמליאל ביקרה בבעלזא ויצאה נרגשת: "זו ציונות אמיתית"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, ערכה היום ביקור במרכז חסידי בעלזא בירושלים, והעבירה את רשמיה העזים והנלבבים במהלך ראיון ל"מהדורה המרכזית" אצל אבי מימרן. השרה הביעה התפילות רבה, וקראה להפוך את החסידות ופעילותה למודל עבור הציבור הישראלי.

"נחשפתי ליופי של חסידות בעלזא. היה מדהים להיפגש עם הנשים המובילות, עם הרבנית, עם כלתה ועם כל המתנדבות. הייתה לי חווייה מדהימה. התרשמתי לטובה. יש חשיבות למשרד שאני אמונה עליו, לעודד פעילות חברתית. הנה מה טוב ומה נעים שבת אחיות גם יחד".

השרה תיארה את הפעילות שנעשית במקום לנשים גמלאיות, ולתמיכה בנשים בכל המצבים. "אין לי מילים לנשים המדהימות האלה, ההתנדבות והשילוב הבין דורי". היא סיפרה כי "אייכלר עשה לי סקירה על כל ההתפתחות של החסידות, מרגש לחשוב שבזמן השואה כמעט כולם נשרפו, וכאן בארץ הקודש הם נמצאים בעשרות אלפיהם. זו תקומתה של מדינת ישראל. זו ציונות אמיתית".

גמליאל אמרה כי "יש בורות בחברה לגבי החסידויות. זה נתונים שצריכים לחשוף אותם. ההדדיות ואהבת חינם מקסימים וצריכים להוות מודל לחיקוי. גם לראות את ההתעניינות הבין לאומית של כל בני ובנות החסידות בעולם, ההרגשה והרצון להגיע לפחות פעם בשנה לישראל, מצב שכולם מגיעים פעם בשנה דבר נפלא, הלוואי שיהיה מודל למקומות אחרים".

"רואים את ההרמוניה ואהבת חינם. זה מעורר השראה והוקרה, צריך לראות כיצד לסייע יותר. בכל מה שקשור למשרדי, אזרחיות ותיקות מגיעות לשם פעם בשבוע, מתפללות ביחד אוכלות ארוחת בוקר, צריך לתת יותר פעילות וסיורים. אני רואה זכות גדולה בזאת שנחשפתי. כל מה שאוכל לסייע להם אעשה זאת באהבה גדולה". סיימה השרה.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תיקון לדבריה,
    בעלזא היא סמל של אנטי ציונות מזה דורות. כך היה וכך ישאר.